KRÓTKA RYMOWANKA - Opowieść do Mileny

Kiedy ziemia znów obróci się,
Co będzie?
Kim będziesz?
Czy wybuchać będą nadal wulkany ?
Powiedziałem Ci, że oto śpiewa ptak, że krew,
Że otwiera się kwiat
I spadają liście z drzew…


To wszystko.
Czy powiedziałem Ci już wszystko?

Kiedy twarz bruzdami zryje mnie,
Jak będzie?
Kim będziesz?
Czy na ścianie będzie wisiał krzyż drewniany?
Powiedziałem Ci, że brzask, że zmierzch,
Że przytula się świat
I że serce, rozsądkowi wbrew…

To wszystko.
Czy powiedziałem Ci już wszystko?

Kiedy ziemia znów obróci się,
Co będzie?
Kim będziesz?
Czy ogień błyśnie nadal niepojmany?
Powiedziałem Ci, że płacz, że śmiech,
Wody smak,
Że wędrówka kołem toczy się…

To wszystko…
Czy powiedziałem Ci już wszystko?

Dał mi Ciebie wielki Manitu,
Bym zrozumieć jego zamiar mógł,
Od fal morza, aż do wzgórz,
Zanim blisko i daleko, podadzą sobie ręce...
Nim przekroczę ten ostatni próg,
Opowiadam, że jest dobry Bóg,
Opowiadam, że jest wiele dróg...
Dzieciom Twoim powiesz to i jeszcze więcej...
Scriptum XXIII/X/MMXVII

Brak komentarzy: